فقط یک قدم تا مشاهده این دوره هفت ساعته و رایگان فاصله دارید

برای شروع کافی است ثبت نام کنید.

نام مدرس : مهران فراهانی
جلسه : هشتم
رسانه:فایل ویدیویی
مدت زمان :۲۴ دقیقه
نام دوره : کارشناس برتر مرکزتماس
حق کپی و فروش فایل مجاز نیست

نکات اصلی ویدئو

برقراری ارتباط موثر با مشتریان، کلید موفقیت هر کسب و کاری است. در مرکز تماس، این امر از طریق شناخت انواع مکالمه صورت می‌گیرد. هر نوع مکالمه نیازمند مهارت‌ها و دانش خاص خود را دارد. در این بخش، به بررسی انواع مکالمات در مرکز تماس، ویژگی‌ها و شرایط هر کدام و همچنین لحن مناسب در مکالمات رسمی و غیررسمی می‌پردازیم.

انواع مکالمه در مرکز تماس:

به طور کلی، انواع مکالمه در مرکزتماس را می‌توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

۱- مکالمات آسان:

• شامل یک تماس است.
• مشتری سوالی ساده می‌پرسد و کارشناس به راحتی به آن پاسخ می‌دهد.
مثال: سوال در مورد ساعات کاری، گارانتی یا آدرس وب سایت.
• به مهارت کمی نیاز دارد.
• برای کارشناسان جدید مناسب است.
در این نوع مکالمات، کارشناس با صبر و حوصله به سوال مشتری گوش می‌دهد، اطلاعات مورد نیاز را از سیستم استخراج می‌کند و به طور واضح و مختصر به مشتری پاسخ می‌دهد.

دوره صوتی بازاریابی تلفنی

۲- مکالمات معمولی:

• شامل یک یا چند تماس است.
• مشتری ممکن است چند سوال بپرسد.
• ممکن است نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر از سیستم یا پرسش سوال از خود مشتری داشته باشد.
• کمی سخت‌تر از مکالمه آسان است.
• به شناخت خوب محصول و مهارت‌های حل مسئله نیاز دارد.
• در مراکز تماس پشتیبانی یا راهنمایی محصول رخ می‌دهد.
در این نوع مکالمات، کارشناس علاوه بر پاسخگویی به سوالات مشتری، ممکن است نیاز به ارائه راهنمایی یا حل مشکل مشتری نیز داشته باشد. برای این کار، کارشناس باید دانش خوبی داشته باشد.

۳- مکالمات سخت:

• در مراکز تماس فروش و مشتریان شکایتی رخ می‌دهد.
• شامل متقاعد کردن مشتری به خرید محصول یا خدمات است.
• به مهارت‌های متقاعدسازی قوی نیاز دارد.
در این نوع مکالمات، کارشناس باید با استفاده از مهارت‌های متقاعدسازی خود، مشتری را به مزایای محصول یا خدمات شرکت و نیاز به خرید آن قانع کند و یا مشتری را دعوت به آرامش کند.

لحن مناسب در مکالمات:

لحن مناسب در مکالمه، نقشی کلیدی در جلب اعتماد و رضایت مشتری دارد. در مکالمات رسمی، مانند مکالمه با مشتریان جدید یا مقامات ارشد، باید از لحنی جدی، مودبانه و رسمی استفاده کرد. در مقابل، در مکالمات غیررسمی، مانند مکالمه با مشتریان قدیمی، می‌توان از لحنی دوستانه‌تر و صمیمی‌تر استفاده کرد.

نکات کلیدی:
• در مرکز تماس، انواع مختلفی از مکالمات با سطوح دشواری متفاوت وجود دارد.
• هر نوع مکالمه به مهارت‌ها و دانش خاص خود از سوی کارشناس نیاز دارد.
• لحن مناسب در مکالمات رسمی و غیررسمی متفاوت است.
با تسلط بر انواع مکالمه در مرکزتماس و استفاده از لحن مناسب، می‌توانید ارتباطی موثر با مشتریان برقرار کرده و به رضایت و وفاداری آنها دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up